Nu ställer vi in och ställer om

Hej vänner i Malmö Södra!

Nu har vi lagt 2020 bakom oss och vilket skitår (ursäkta språket) det har varit med en pandemi som slagit ut alla välbekanta och invanda mönster. Jag och min familj har klarat oss fint, både vad det gäller hälsan och försörjningen men jag är väl medveten om att andra haft ett tufft år. Det gäller allt från att förlora en nära anhörig, till isolerad, ensam tillvaro och tappad inkomst.

För vår Rotaryklubb har det varit lite jobb med att hitta formerna för våra träffar. Stort tack för ert tålamod och välvilja i detta omställningsarbete. Jag får erkänna att när jag gick på som president i somras så hoppades jag att hösten och vintern skulle bli mer som vanligt med mötena. Och i början av hösten fick vi ju till några riktigt bra träffar där vi kunde mötas och de var välbesökta. Sedan tog pandemin fart igen och de fysiska mötena fick ställas in.

Så nu tar vi nya tag och drar igång 2021 med digitala möten. Vi ändrar dock tiden och kör mötena på kvällstid kl 18-19 då vi tror det är en bättre tid för fler.

Jag vill önska alla ett Gott Nytt År