Distriktsguvernör Ulf Bingsgård på besök

Det blev en underhållande rotaryresa med distriktsguvernör Ulf Bingsgård. Det handlade bland annat om Ulfs egen historik inom Rotary och den allmänna utvecklingen i klubbarna.

– Eftersom det blir allt svårare att rekrytera nya medlemmar så framstår det allt tydligare att vi ska ta hand om våra gamla medlemmar. Många av de "unga" yrkesverksamma människorna har ofta inte tid att avvara två timmar mitt på arbetsdagen för att gå på Rotary, sa Ulf.

IMAGINE ROTARY
– Föreställ dig, en värld som förtjänar vårt bästa, sa RI-president Jennifer Jones till tillträdande distriktsguvernörer den 20 januari, "där vi går upp varje dag och vet att vi kan göra skillnad."

End Polio Now är ett bra exempel på ett lyckat projekt som har gjort skillnad. Polio är nu till största delen utrotad. För varje miljon dollar som Rotary satsar i projektet så tillför Bill & Melinda Gates Foundation det dubbla.

Internationella poliodagen, World Polio Day, infaller den 24 oktober, hälsar Per Ljungvall.